Registr oznámení

Registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích

Registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích, dle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů (dále jen „registr“), ukládá veřejným funkcionářům oznamovat skutečnosti, které umožňují veřejnou kontrolu majetku nabytého za dobu výkonu funkce a dalších příjmů, darů nebo jiného prospěchu, získaných za dobu výkonu funkce, případně finančních závazků, které veřejný funkcionář má.

Registr je veřejný a každý má právo do něj bezplatně nahlížet a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Registr je uložen u starosty obce, který vede evidenci o nahlížení do registru. Nahlížení do registru je možné i v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě. Evidenci dálkových přístupů do registru vede odbor organizační a správní.

Povinnost podat oznámení o činnostech, majetku, příjmech, darech a závazcích dle zákona č. 159/2006 Sb. vznikne současným veřejným funkcionářům nejdříve za rok 2007, přičemž lhůta k podání je do 30. června 2008. Do té doby bude registr obsahovat pouze oznámení veřejných funkcionářů, kteří ukončili výkon funkce.

K nahlížení do registru v elektronické podobě je nutno získat přístupové jméno a heslo, které udělí příslušný obecní úřad.


Doporučený postup k vydání uživatelského jména a hesla:

  1. seznámit se s podmínkami vydání uživatelského jména a hesla, viz tato stránka,
  2. osobně se dostavit k vydání do registračního místa, tj. do kanceláře obecního úřadu v úředních hodinách
  3. předložit občanský průkaz, na jehož základě bude zájemci předložena „Žádost o nahlížení do registru oznámení“, kterou žadatel podepíše, čímž potvrdí souhlas s podmínkami, za kterých mu bude uživatelské jméno a heslo přiděleno,
  4. žadateli bude přiděleno uživatelské jméno a heslo k nahlížení do registru v elektronické podobě,
  5. toto uživatelské jméno a heslo opravňuje po dobu, na které bylo vystaveno, nahlížet do registru na stránkách obce z libovolného počítače připojeného k veřejné datové síti.


Poučení:
Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a heslo k nahlížení do registru je zakázáno a je přestupkem, za který lze udělit pokutu do výše 100 000 Kč.

Dále je přestupkem používání nebo další zpracování údajů vedených v registru k jinému účelu než ke zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře.

O každém nahlédnutí do registru se automaticky provede záznam s uvedením data, času a předmětu dotazu, případně požadovaného dokumentu.


Podmínky udělení uživatelského jména a hesla:
Uživatelské jméno a heslo k přístupu k registru se vydává na základě příslušných ustanovení
(§ 13, odst. 5) zákona č. 159/2006 Sb.

Evidenční orgán si vyhrazuje právo zrušit či zablokovat uživatelské jméno a heslo pokud má důvodné podezření, že byly porušeny podmínky, za kterých bylo vydáno, zejména pokud bylo sděleno třetí osobě.

Podáním „Žádosti o nahlížení do registru oznámení“ žadatel souhlasí se zpracováváním osobních údajů a to na dobu nejméně pět let po ukončení platnosti přiděleného uživatelského jména, viz  článek „Ochrana osobních údajů“.

Žádost o nahlížení do registru oznámení


Technické podmínky nahlížení do registru:
Dokumenty v registru jsou uveřejňovány jako dokumenty PDF. K jejich prohlížení je nutný prohlížeč, např. Adobe Acrobat Reader, který lze zdarma získat např. na stránkách Adobe na následující adrese: http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html


Ochrana osobních údajů:
Dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, není obecní úřad jako správce registru povinen podat Úřadu na ochranu osobních údajů oznámení o zpracování osobních údajů, neboť povinnost zpracovávat osobní údaje vznikla na základě zvláštního zákona, č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů.

Zákon o ochraně osobních údajů v tomto případě stanoví, že údaje oznámení musí být zveřejněny.
 

  1. Správce databáze osobních údajů
    Obecní úřad
     
  2. Účel zpracování
    Evidence osob nahlížejících do registru, dle § 13, odst. 2, 4 a 5 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů.
     
  3. Kategorie subjektů údajů a osobních údajů, které se těchto subjektů týkají 
    Adresní a identifikační údaje.
     
  4. Rozsah zpracovávaných údajů
    Jméno nebo jména, příjmení subjektu údajů, dále jeho rodné číslo, adresa trvalého bydliště, číslo a typ dokladu, na základě něhož byly údaje ověřeny.
    Osobní údaje jsou zpracovány se souhlasem subjektu údajů.
     
  5. Kategorie subjektů údajů
    Zákazníci (klienti) oznamovatele, členové oznamovatele, zaměstnanci oznamovatele.
     
  6. Zdroje osobních údajů 
    Přímo od subjektů údajů.
     
  7. Popis způsobu zpracování osobních údajů
    Manuální a automatické zpracování vlastními zaměstnanci.
     
  8. Příjemce nebo kategorie příjemců, kterým jsou osobní údaje zpřístupněny či sdělovány 
    Nebudou jiní příjemci.
     
  9. Předpokládané předání osobních údajů do jiných států 
    Nebude docházet k předání osobních údajů do jiných států.
     
  10. Popis opatření k zajištění požadované ochrany osobních údajů podle § 13 zákona č. 101/2000 Sb.
    Manuální zpracování: fyzická ochrana dokumentů.
    Automatizované zpracování: přístupová práva.


Zákony, struktura a formát formuláře registru oznámení

Zákon 159/2006 Sb.

Zákon 216/2008 Sb., kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů

Struktura a formát formuláře pro podávání oznámení – soubor ve formátu .pdf